Logga in:
Skaffa konto! Glömt lösenord?
Släck din frihetstörst... Bli medlem nu!

Detta händer just nu

Strifer
1 min sedan
Strifer: It's not the color of our flags that matter - but the color of our skin.

http://www.youtube.com/watch?v=_LXczZSXry4

14 min sedan, i Stora Musikklubben:

14 min sedan, i Stora Musikklubben:
Robert blev medlem

idag kl 14:50, i Motståndsmusik:
Robin skrev ett foruminlägg i Vad lyssnar ni på just nu...

idag kl 13:53
Alfonz och Millan blev vänner
staaf
idag kl 13:42
staaf@Holme: Hejsan! Allt bra?
staaf
idag kl 13:39
staaf@LizaM: Yes. Men ska du med på 1maj demon?
Didrik
idag kl 12:59
Didrik: Ingen lektion, slutat för idag.. Så blir o sätta sig i solen och läsa folknationalism en stund. Och sen skriva listor med namn om 1:a Maj :D

idag kl 12:33, i 1 maj i Helsingborg:
Vile skrev ett foruminlägg i Resor till Helsingborg

Blotsven skrev ett foruminlägg i Musik för den nordiska själen

Visar senaste händelser från medlemmar och grupper på Frihet.nu. För att kunna se fler, skaffa ett konto!

Fackets för och nackdelar

Startad: 2009-10-31 kl 17:19 av Jimmysweden i forumet Inrikes

Läst: 1282 gånger, antal inlägg: 18

Visar enskilt foruminlägg

• Skrivet av Robert:

Nu blir man inte längre medlem i SAP automatiskt men LO pumpar ju varje val in pengar till sossarnas valkampanj för att få dem valda val efter val.

Så oavsett politisk hemvist så är man delaktig och finansiär av sossarnas valkampanj så länge man är medlem.

Nu för tiden så kan man vid ett inträde i ett fackförbund som är anslutet till LO själv välja om en vis del av medlemsavgiften ska gå till Socialdemokraterna eller inte. Detta är inte något som fackförbunden direkt informerar om, utan information du får söka själv. Så om du inte anmäler att du inte vill att dina pengar ska gå till sossarna, så går som sagt en vis del dit automatiskt.

På tal om Alfa-kassan så är det ett bra alternativ till de övriga a-kassorna, då den inte är bunden till något fackförbund utan den är helt enkelt en arbetslöshetsförsäkring.

Kommentarer (0)

Inga kommentarer.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva en kommentar.