Logga in:
Skaffa konto! Glömt lösenord?
Släck din frihetstörst... Bli medlem nu!

Detta händer just nu

idag kl 22:02, i Svenska djurvänner:

idag kl 22:02, i Svenska djurvänner:

idag kl 21:26, i Svenska djurvänner:
Nils Svensson blev medlem

idag kl 21:06, i NDU:
History skrev ett foruminlägg i Existerar NDU?

idag kl 21:06, i NDU:
History skapade forumtråden Existerar NDU?
Dan
idag kl 19:47
Dan@Sakrad: Var Antikriegstag förra helgen (rep. kommer snart på i14). Annars är väl inga jättegrejer närmaste tiden. Säger till.

idag kl 18:49
staaf och Noja blev vänner
Janni
idag kl 18:21
Janni: Hyfsad respons idag under flygbladsutdelningen.

idag kl 16:45, i Folkbildaren:
Tallbarr skrev ett foruminlägg i Radio Folkbildaren / Säsong 2
Dan
idag kl 15:13
Dan@Sakrad: ...sjungs aldrig :)

Visar senaste händelser från medlemmar och grupper på Frihet.nu. För att kunna se fler, skaffa ett konto!

SvP startar valfond

Startad: 2010-03-10 kl 18:46 av Carlsson i forumet Inrikes

Läst: 16569 gånger, antal inlägg: 23

• Saxat från www.svenskarnasparti.se

Publicerad: 2010-03-09

Den 19 september sker årets allmänna val till riksdag, landsting och
    kommunfullmäktige. I år kommer det nationalistiska partiet Svenskarnas parti
    att ställa upp för första gången och partiet gör det i flera kommun- och
    landstingsval samt även i riksdagsvalet. För att driva en så effektiv valrörelse
    som möjligt och inhandla tillräckliga mängder valsedlar mm så har Svenskarnas parti
    startat en valfond med målet att samla in 50 000kr i ett väl behövligt tillskott till valkassan.

Syftet med fonden är att samla in pengar som kommer att användas till att bekosta
    tryckningen av valsedlar, valutskick och även för att delvis kunna bekosta valmaterial
    i form av flygblad, affischer och klistermärken för att priset på materialet ska kunna
    subventioneras för aktivistgrupper och personer som hjälper till att sprida svenskarnas
    budskap över hela landet.

Varför är det då så viktigt att just du bidrar till valfonden?

Idag finns det inget annat parti än Svenskarnas parti som helt tar ställning och kämpar
    för svenskarnas intressen i alla lägen. Inget annat parti verkar för att endast personer
    som tillhör samma folkslag som svenskarna skall kunna ha svenskt medborgarskap
    och utgår ifrån vad som är bäst för det svenska folket och för Sverige i alla frågor.

Staten betalar ut över 170 miljoner i partistöd till de etablerade partierna medan
    Svenskarnas parti är helt beroende av det stöd som partiet får direkt från svenskar
    som tar ansvar inför framtiden. 50 000kr kan i jämförelse med de etablerade partiernas
    ersättningar verka som en liten summa att samla in och bedriva effektiv politik utifrån,
    men faktum är att varje tillskott till valfonden underlättar för alla svenska aktivister som
    istället för att betala andra för att sprida valmaterial kommer att gå i täten för att visa
    miljoner svenskar att det finns ett svenskt alternativ i höstens val.

Varför ett alternativ som företräder svenskarnas intressen i valet?

Det finns en oerhörd mängd av olika intressegrupper som företräder alla andra än just svenskarna
    - ett etniskt svenskt alternativ är därför ett måste!

Svenskarna har idag blivit en andra klassens medborgare i sitt eget land. Detta visar
    sig inom så gott som alla områden. I jobbsektorn behandlas invandrare med förtur och
    arbetsgivare lockas att anställa nyanlända främlingar med sänkta arbetsgivaravgifter där
    staten går in och betalar upp till 75% av lönen genom så kallade instegsjobb. Pengarna
    till denna och andra liknande satsningar tas givetvis från skattemedlen så svenskarna
    betalar bokstavligen för att ersättas av icke-svenskar på arbetsplatserna.

I skolan drabbas allt fler svenskar av det mångkulturella våldet och skolungdomarna
    tvingas dessutom lära sig allt mer om främmande folks kulturer och historia samtidigt
    som svensk historia och kultur trängs undan.
    I offentligheten drabbas svenskarna av mångkulturen på en mängd sätt, ett av de mest
    påtagliga är kriminaliteten. De flesta svenskar vet idag att icke-svenskar är extremt
    överrepresenterade inom grov kriminalitet så som rån, våldtäkter och mord men trots det
    fortsätter den svenska majoriteten att blunda inför problemet.

Mångkulturen kostar Sverige oerhörda summor varje år men trots det är det enbart Svenskarnas parti
    som arbetar för en avveckling av den. De etablerade partierna vill istället utöka mångkulturen
    till varje pris medan Sverigedemokraternas ledning inte vill minska antalet icke-svenskar i
    Sverige utan bara minska invandringen temporärt. En aktiv röst på Svenskarnas parti gör därför
    betydligt mer skillnad än rösterna på övriga partier där rösten bara är en i mängden på partier
    som i de viktigaste frågorna i grunden står för samma politik. Varje röst på Svenskarnas parti är
    även ett ställningstagande för ett svenskt Sverige och en protest mot den ansvarslösa och falska
    politik som etablissemanget bedriver.

Det behövs en ordentlig väckarklocka för att få den svenska majoriteten att få upp ögonen för
    vad som behöver förändras i samhället och den väckarklockan är Svenskarnas parti. I de
    kommuner partiet kommer få representation i så kommer partiet inte att släppa förbi någon
    korruption eller några negativa beslut utan att allmänheten kommer att informeras högljutt
    om detta. Svenskarnas parti kommer att röra om ordentligt i grytan och för att det skall bli
    verklighet behövs allt stöd som är möjligt.

Svenskarnas partis första valrörelse kommer att bli intensiv och skall inte lämna någon oberörd.

Hur intensiv den blir har Du möjlighet att styra. Varje krona som understödjer valkampanjen
    kommer att resultera i en mer effektiv och uppmärksammad valrörelse.

Stöd svenskarnas röst Stöd Svenskarnas parti!

Svenskarnasparti.se

Här uppdaterar jag löpande de bidrag som kommit in hittills.

Bidragen redovisas med datum, inbetalarens förnamn om detta angetts, samt belopp.

Redovisning av bidragen sker med ett par dagars fördröjning.

2010-03-11 Mikael 50 kr
    2010-03-11 Andreas 360 kr
     2010-03-10 Daniel A. 100 kr

2010-03-10 Anders 400 kr

2010-03-08 Mikael 3 000 kr

2010-03-04 Andreas 20 kr

2010-03-03 okänd 1 000 kr

2010-03-01 Andreas 20 kr

2010-03-01 SC 100 kr
    2010-03-01 okänd 300 kr

Insamlat: 5 350 kr  (11 %)
    Målet: 50 000 kr

• Känns som en självklar fråga men visst går pengar till valfonden när man handlar hos Arminius?

• Skrivet av Mr.hfromh:

Känns som en självklar fråga men visst går pengar till valfonden när man handlar hos Arminius?

Jag har inget med ekonomin att göra i varken SvP eller Arminius. Men jag gissar på att det mesta av

överskottet i Arminius går till att utvidga sortimentet på sidan samt eventuellt överskott går till partiet och

mycket möjligt att en del då stoppas undan till valrörelsen.

Fördelen med att skänka pengar till valfonden är att pengarna öronmärks till valet och kommer enbart

att gå till de utgifter som kommer uppstå i samband med tryckning av material, diverse reklam, marknadsstånd

mm mm. Så varenda krona omsätts direkt till framgångar för nationalister i valet 2010.

• Finns det någon deadline för när pengarna måste vara inne?

• Nu spekulerar jag fritt, är jag helt ute och cyklar så kommer det korrigeras i efterhand:

Beställningen utav valsedlar ska vara gjord senast 15 April och jag skulle tippa på att den första omgången valmaterial (blad affischer, märken, banderoller osv) skickas till tryck någongång däromkring med. Så de fakturorna borde rimligtvis betalas under Maj månad. Det ger oss isf 2 månader på att få in pengarna. Hur sommarens fullspäckade aktivistschema ska finansieras återstår att  se Glad

Finns otroligt mycket idéer på hur budskapet ska nå svenskarna fram till valet, men allt är beroende på hur mycket pengar vi har att röra oss med och hur många nationalister som hjälper till att sprida materialet.

• Hur kommer det sig att SvP (trodde först det var Sveriges pensionärers parti när jag såg rubriken och trodde att de skulle ge sig in i riksdagsvalet) satsar på alla valen som finns, dvs landstingsval, kommunfullmäktige och riksdagsval? Har man ens folk att fylla platserna med om man nu mot förmodan (grisar flyger, helvetet fryser till is) får några mandat här och var i kommunerna?

Hur är tanken bakom att så här kort innan valet försöka bygga upp en valfond och ställa upp i ett riksdagsval när vägen mot riksdagen för ett nystartat parti kräver flera års gräsrotsarbete (ex Sverigedemokraterna) eller kraftig positiv reklam i media (ex Ny Demokrati)?

Personligen kan jag inte se annat än att det här fruktlösa försöket att nå riksdagen bara är ett utslag för noll verklighetskontakt. När det gäller landstingen och kommunfullmäktige så vet jag för lite för att uttala mig, kanske avser man att punktmarkera någon/några kommuner och inte ställa upp i alla kommunfullmäktige/landstingsval?

En del kommer säkert invända här om att "jamen man måste ju börja någonstans". Min kritik består i att man försöker satsa pengar i ett val som man inte har en chans att ens komma i närheten av 1% i. Det verkar som om de inom SvP inte förstår att ett väljarstöd inte byggs upp genom en kort valkampanj utan det byggs upp genom träget och envist långsiktigt arbete av gräsrötter. Där behövs förvisso pengar men inte till en enda valkampanj.

Min åsikt om SvP tills vidare är att det är en klubb för pojkdrömmar.

En del andra kanske kommer med det klassiska nationella argumentet "det är bättre än ingenting" som man alltid använder så fort något görs slentrianmässigt och illa planerat och illa utfört men jag menar att en smart partiledning inser den här problematiken och vet att fördela knappa resurser.  Tills dess så kan naturligtvis SvP leka valkampanj för ihopsamlade pengar. Några banderoller, affischer och klistermärken kommer knappast förändra det faktum att ingen jävel vet vem Anders Ärleskog och SvP är.

• Guru: Att du inte har koll på partibeteckningar och partier (Sveriges pensionärers parti finns det inget som heter, däremot SPI) kan knappast ligga Svenskarnas parti till last.

Försöker du säga att man INTE måste börja någonstans? Att eftersom vi ställer upp till riksdagsval med insikten att vi inte kommer in i detta valet så är allt onödigt? Hur tror du gräsrotsarbete börjar egentligen? Hur tror du exemplevis SDs arbete började?

Att ställa upp till riksdagen först det året man vet man kommer in hade sett riktigt märkligt ut och jag kan inte ens se något sådant vara realistiskt för ett långsiktigt parti.

Vi kommer inte att satsa på varenda kommunval och ej heller varenda landsting utan vi inriktar oss på platser vart vi finner en tillräcklig potential för att komma in i kommunfullmäktige och jag är övertygad om att SvP kommer sitta i kommunfullmäktige efter valet.

• Guru  har du jobbat med partiaktiviteter tidigare? Jag undrar lite eftersom du verkar väldigt säker på din sak. Det är väl ändå ingen som på allvar tror att vi spränger 4%'s spärren och kommer in i riksdagen i år? Men det är samtidigt en självklarhet för alla partier med seriösa ambitioner att satsa på att ge folk möjligheten att rösta på dem i riksdagsvalet. Detta dels för att kunna få en tydligare bild av stödet för partiet men även för att kunna använda i framtida propaganda etc. Det finns således mer än en anledning till att ställa upp i riksdagsval, även om detta innebär en ekonomisk förlust så är det en förlust som man får ta.

Det verkar faktiskt som att du inte förstår att valarbetet är något av det effektivaste gräsrotsarbete som existerar. Det tog tex NSF åtskilliga års arbete för att bli ett (relativt) välkänt namn. Samma sak för SD och tja, praktiskt taget ALLA partier. För att kunna ställa upp i val i de olika instanserna så behövs det en ekonomisk bas. En valfond är ett utmärkt sätt att samla in donationer för detta ändamål.

• Skrivet av Carlsson:

Guru: Att du inte har koll på partibeteckningar och partier (Sveriges pensionärers parti finns det inget som heter, däremot SPI) kan knappast ligga Svenskarnas parti till last.

Försöker du säga att man INTE måste börja någonstans? Att eftersom vi ställer upp till riksdagsval med insikten att vi inte kommer in i detta valet så är allt onödigt? Hur tror du gräsrotsarbete börjar egentligen? Hur tror du exemplevis SDs arbete började?

Att ställa upp till riksdagen först det året man vet man kommer in hade sett riktigt märkligt ut och jag kan inte ens se något sådant vara realistiskt för ett långsiktigt parti.

Vi kommer inte att satsa på varenda kommunval och ej heller varenda landsting utan vi inriktar oss på platser vart vi finner en tillräcklig potential för att komma in i kommunfullmäktige och jag är övertygad om att SvP kommer sitta i kommunfullmäktige efter valet.

SD, för den som kan sin historia, höll på i flera år med ett enträget gräsrotsarbete. I många riksdagsval satsade man inte en krona för att istället ägna de resurserna (pengar+folk) till kommunkampanjer.

Du blandar äpplen och päron, givetvis är det ingen som tycker att ett parti ska ställa upp i riksdagen då de vet säkert att de kommer in. Däremot är det oerhört logiskt att satsa pengar och resurser på att bygga upp en gräsrotsrörelse. Ärligt talat är jag helt övertygad om att i de flesta kommuner så kan inte SvP ens uppbringa en enda aktivist. Däri ligger problemets kärna. Man ser målet men bryr sig inte om att ha tålamod att skapa en stabil väg dit.

I och med fantastiska fyran tog över SD (Åkesson, Jomshof, Söder och nån annan mupp) så påbörjades ett envist gräsrotsarbete med att få fler och fler mandat i kommunvalen. Inför valet 2002 avstod SD från att kampanja aktivt och satsa några som helst resurser i riksdagsvalet, man hade förvisso sina valsedlar i stugorna men via pressmeddelande lät man meddela att strategin var att samla sina resurser för att använda dem för att skapa sådant stöd att man i valet 2006 skulle den mängd röster som krävdes för partistöd. Så skedde också och målet i år är inträde i riksdagen. Ett mål de med all sannolikhet kommer lyckas med. SvP har inte funnits ens ett år (?) och börjar i helt fel ände - alldeles för sent.

Så du argumenterar mot dig själv när du exemplifierar och jämför med SD.

• Guru du säger själv att SD lade resurser på riksdagsvalet, även om de fokuserade på kommunvalen. Vad säger att SvP inte gör exakt samma sak? Hur dessa 50.000 kr utöver de övriga resurserna skall fördelas har inte specificerats ännu mig veterligen.

• Guru: För att klargöra vad jag skrev i tidigare inlägg så kommer SvP INTE att ställa upp i varenda kommunalval. Det hade varit direkt kontraproduktivt då det är mycket effektivare att avdelningar/grupper hjälps åt för att istället föra en extremt hård kampanj i de kommuner man väljer att ställa upp i detta första val. Så visst anser jag att det finns tålamod och att det skapas en stabil väg. Nästa val är jag övertygad om att SvP ställer upp i ännu fler kommuner och under de årent däremellan har vi stärkt oss på alla fronter, inte bara genom parlamentarism, i striden för vårt folk

• Skrivet av Legionär:

Guru  har du jobbat med partiaktiviteter tidigare? Jag undrar lite eftersom du verkar väldigt säker på din sak. Det är väl ändå ingen som på allvar tror att vi spränger 4%'s spärren och kommer in i riksdagen i år? Men det är samtidigt en självklarhet för alla partier med seriösa ambitioner att satsa på att ge folk möjligheten att rösta på dem i riksdagsvalet. Detta dels för att kunna få en tydligare bild av stödet för partiet men även för att kunna använda i framtida propaganda etc. Det finns således mer än en anledning till att ställa upp i riksdagsval, även om detta innebär en ekonomisk förlust så är det en förlust som man får ta.

Det verkar faktiskt som att du inte förstår att valarbetet är något av det effektivaste gräsrotsarbete som existerar. Det tog tex NSF åtskilliga års arbete för att bli ett (relativt) välkänt namn. Samma sak för SD och tja, praktiskt taget ALLA partier. För att kunna ställa upp i val i de olika instanserna så behövs det en ekonomisk bas. En valfond är ett utmärkt sätt att samla in donationer för detta ändamål.

Även om du skulle ha varit aktiv i NSF/FF/SvP sedan starten så betyder inte det att du bättre än jag kan analysera strategin, eller snarare frånvaron av strategi? Trots allt är NSF/FF/SvP så små att de lika gärna kunde vara en mindre förening istället för ett parti som ställer upp i riksdagsval.

Du har en poäng i att folk ska ha möjlighet att rösta på dem när tillfälle ges, jag ifrågasätter inte att SvP har sina valsedlar ute. Det ska man ha. Jag ifrågasätter att man kör en insamling till en valfond så här nära valet med enda syfte att försöka göra partiets namn känt. Jag menar att alla resurser borde gå åt att skapa en gräsrotsrörelse. En sådan byggs inte med valkampanjer. För att bygga upp en gräsrotsrörelse krävs kommunalt engagemang, tid och utåtriktade aktiviteter (och då menar jag snarare proffsiga representater som får medieutrymme och inte marscher).

• Guru:

Skrivit av Legionär: "valarbetet är något av det effektivaste gräsrotsarbete som existerar."

Jag håller med här fullständigt. I valarbetet kan man baka in alla de ting du beskrev tidigare

såsom "kommunalt engagemang, tid och utåtriktade aktiviteter".

Att arbeta aktivt med  att nå ut till folket under valrörelsen gör att de minns partiet långt

efter och är ett bra sätt att knyta till sig nya aktivister samt representanter för partiet.

• Daniel Höglund sa i en intervju att man har tänkt ställa upp i några utvalda kommuner. Således kan vi nog fastslå att man inte har tänkt ställa upp i alla kommuner utöver hela landet (man skulle nog få ett väldigt stort stöd i Rinkeby och Tensta Skrattande ). Finns det överhuvudtaget något parti, förutom de etablerade, som ställer upp i alla kommuner?

• Ett av de främsta syftena med att i dagsläget ställa upp i val är att väcka ett intresse kring partiet, informera om dess existens, åsikter och målsättningar. Att arbeta kring just val är ett utmärkt sätt att nå ut. Det ska till under för att Svenskarnas parti ska få över 4 procent men bara genom att driva en kampanj engageras många för vår sak och många får upp ögonen för partiet och idéerna.

Det kommer att satsas hårdast i ett antal utvalda kommuner men det kommer också att kampanjas på annat håll för att bygga upp en stark grund inför kommande val.

Sedan är det trots allt så att även ett antal tusen röster kan påverka politiken när de andra partierna ser att en idé börjar få fotfäste hos folket. Vi har sett hur etablerade partier i flera val har gjort utspel för att ta väljare från SD innan valen. Ju fler som röstar på ett etniskt emdvetet parti, destomer måste etablissemanget lyssna. De är trots allt i första hand engagerade i politiken för att få bra lön.

• Tänkte upplysa folket om hur insamlingen gått hittills. Helgens insättningar syns inte än.

Följande bidrag har mottagits till valfonden sedan den 1 mars.

2010-03-01 okänd 300 kr
    2010-03-01 SC 100 kr
    2010-03-01 Andreas 20 kr
    2010-03-03 okänd 1 000 kr
    2010-03-04 Andreas 20 kr
    2010-03-10 Anders 400 kr
    2010-03-11 Mikael 50 kr
    2010-03-11 Peter 1 000 kr
    2010-03-11 okänd 357 kr

TOTALT: 6 707 kr vilket motsvarar c:a 13% av målet som är satt till 50 000kr.

• Ska försöka komma åt att uppdatera kring varje helg så

folk kan följa hur insamlingen till valfonden går.

Ett stort tack till alla som satt in pengar hittills och till

de aktivister som för ut nationalismens budskap, i

vilken form det än må vara. Ha en bra helg.

-----------------------------------------------------------------------------

Veckouppdatering V. 11 för valfonden:

2010-03-01 Anonym 300 kr
    2010-03-01 SC 100 kr
    2010-03-01 Andreas 20 kr
    2010-03-03 Anonym 1 000 kr
    2010-03-04 Andreas 20 kr
    2010-03-10 Anders 400 kr
    2010-03-11 Mikael 50 kr
    2010-03-11 Anonym 357 kr
    2010-03-12 Lars V 170 kr
    2010-03-15 Martin 1 500 kr
    2010-03-15 FREDRIK 400 kr
    2010-03-15 Ironfist 300 kr
    2010-03-15 PETER 50 kr
    2010-03-16 Alexander 4 000 kr
    2010-03-16 Christoffer 100 kr
    2010-03-17 A. N. 20 kr
    2010-03-17 Anonym 76 kr

TOTALT : 13 323 kr vilket motsvarar c:a 26 % av målet som är satt till 50 000kr.

• Vi har kommit en tredjedel på vägen nu.

Passa på att sätta in en slant nu när det varit löning Tyst

Ha en bra helg!

-----------------------------------------------------------------------------

Veckouppdatering V. 12 för valfonden:

2010-03-01 Anonym 300 kr
    2010-03-01 SC 100 kr
    2010-03-01 Andreas 20 kr
    2010-03-04 Andreas 20 kr
    2010-03-10 Anders 400 kr
    2010-03-11 Mikael 50 kr
    2010-03-11 Anonym 357 kr
    2010-03-12 Lars V 170 kr
    2010-03-15 PETER 50 kr
    2010-03-17 A. N. 20 kr
    2010-03-17 Anonym 76 kr

2010-03-22 Tommie 200 kr
    2010-03-23 Christoffer 100 kr
    2010-03-23 Peter 100 kr
    2010-03-25 Alexander 500 kr
    2010-03-25 Anonym 277 kr
    2010-03-25 Anonym 200 kr
    2010-03-25 Anonym 200 kr
    2010-03-25 Anonym 100 kr
    2010-03-26 Rickard 2 000 kr
    2010-03-26 Robert 500 kr
    2010-03-26 Rebecka 200 kr
    2010-03-26 Christoffer 200 kr

TOTALT : 17 900 kr vilket motsvarar c:a 36 % av målet som är satt till 50 000kr.

• NÄSTAN HALVVÄGS NU!

Nu lider denna vecka mot sitt slut och här kommer en uppdatering över hur det går med valfonden.

Missade att uppdatera under påskhelgen, men glädjande att se att det kommit in 7 000kr sen

förr uppdateringen. Vem blir det som spräcker 25 000kr-vallen måntro?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2010-03-01 Anonym 300 kr
    2010-03-01 SC 100 kr
    2010-03-01 Andreas 20 kr
    2010-03-04 Andreas 20 kr
    2010-03-10 Anders 400 kr
    2010-03-11 Mikael 50 kr
    2010-03-11 Anonym 357 kr
    2010-03-12 Lars V 170 kr
    2010-03-15 PETER 50 kr
    2010-03-17 A. N. 20 kr
    2010-03-17 Anonym 76 kr
    2010-03-22 Tommie 200 kr
    2010-03-23 Christoffer 100 kr
    2010-03-23 Peter 100 kr
    2010-03-25 Alexander 500 kr
    2010-03-25 Anonym 277 kr
    2010-03-25 Anonym 200 kr
    2010-03-25 Anonym 200 kr
    2010-03-25 Anonym 100 kr
    2010-03-26 Rickard 2 000 kr
    2010-03-26 Robert 500 kr
    2010-03-26 Christoffer 200 kr
    2010-03-29 Rebecka 500 kr
    2010-03-30 Åke 200 kr
    2010-03-31 André 100 kr
    2010-04-01 Anonym 100 kr
    2010-04-01 A.N. 20 kr
    2010-04-01 A.N. 20 kr
    2010-04-01 Tobias 200 kr
    2010-04-02 A.C. 400 kr
    2010-04-06 Martin 1 500 kr
    2010-04-06 Anonym 1 000 kr
    2010-04-06 Krille 500 kr
    2010-04-06 Anonym 69 kr
    2010-04-07 Mats 500 kr
    2010-04-08 P.A 300 kr
    2010-04-08 Olov 1 000 kr

TOTALT   24 109 kr vilket motsvarar c:a 48% av målet som är satt till 50 000 kr.

• Nu har insamlingen kommit halvvägs:

Insamlingen har nått halvvägs

Publicerad: 2010-04-18

Den 11 mars i år startade Svenskarnas parti en valfond inför årets valrörelse.  Tanken var att med pengar från fonden bl.a. kunna delfinansiera de mängder flygblad, valsedlar och annan information som ska göra svenskarna uppmärksamma på att deras parti, Svenskarnas parti, ställer upp i valet i september.

Genom att använda oss av dessa pengar kan partiet erbjuda nationalister runt om i landet material till kraftigt subventionerade priser. Givetvis helt utan vinstintresse, det viktigaste är att alla de svenskar som vill sprida vårt budskap också ska kunna göra det utan att behöva begränsas utav dålig ekonomi.

Det är otroligt glädjande för mig att vi nu, bara lite mer än en månad efter starten, redan har kommit halva vägen. Över tjugofemtusen kronor har hittills donerats och det är min fasta övertygelse att vi ska nå hela vägen! Tillsammans, i strävan efter rättvisa för vårt folk, har vi stöttat fonden ekonomiskt och vare sig det är en stor eller liten summa du donerat, så har du gjort skillnad.

Det är med glädje jag ser på bredden bland våra nationalistiska kämpar. Ingen rörelse kan leva enbart på gatuaktivism, samtidigt som ingen gatuaktivism kan fortgå utan vilja och en ekonomi. Särskilt inte under den valrörelse som väntar Svenskarnas parti där hundratusentals, om inte miljontals blad ska byta ägare. Så även om man av olika omständigheter inte personligen kan vara så aktiv i valrörelsen, så kan man i alla fall med gott samvete sätta in pengar till valfonden och veta att en annan nationalist är redo att bära facklan vidare.

Vi har en bra bit kvar mina vänner. Första halvan är avklarad men fortfarande återstår 25 000 kr tills vi har nått vårt mål och kan göra verklighet utav våra planer. Har du inte satt in något bidrag hittills, så är det inte för sent. Än bättre, vill du vara ännu delaktigare i valrörelsen? I sommar kommer torgmöten, flygbladsutdelningar, marknadsdeltaganden, kamrataftnar samt demonstrationer att avlösa varandra och varje ansvarstagande svensk är välkommen in i de kämpandes led. Är du intresserad så ta kontakt med den lokale representanten för SvP eller sänd oss ett e-post.

Vi ses i sommar!

Med kamratliga hälsningar

Andreas Carlsson,

Riksdagskandidat för Svenskarnas parti

Svenskarnasparti.se