Logga in:
Skaffa konto! Glömt lösenord?
Släck din frihetstörst... Bli medlem nu!

Detta händer just nu

idag kl 22:02, i Svenska djurvänner:

idag kl 22:02, i Svenska djurvänner:

idag kl 21:26, i Svenska djurvänner:
Nils Svensson blev medlem

idag kl 21:06, i NDU:
History skrev ett foruminlägg i Existerar NDU?

idag kl 21:06, i NDU:
History skapade forumtråden Existerar NDU?
Dan
idag kl 19:47
Dan@Sakrad: Var Antikriegstag förra helgen (rep. kommer snart på i14). Annars är väl inga jättegrejer närmaste tiden. Säger till.

idag kl 18:49
staaf och Noja blev vänner
Janni
idag kl 18:21
Janni: Hyfsad respons idag under flygbladsutdelningen.

idag kl 16:45, i Folkbildaren:
Tallbarr skrev ett foruminlägg i Radio Folkbildaren / Säsong 2
Dan
idag kl 15:13
Dan@Sakrad: ...sjungs aldrig :)

Visar senaste händelser från medlemmar och grupper på Frihet.nu. För att kunna se fler, skaffa ett konto!

• « Föregående
  • 1
  • Nästa »
 Till ämneslista

Frigefrost.nu 102% donerat! Och nu?

Startad: 2010-02-24 kl 21:10 av Mr.hfromh i forumet Aktivism

Läst: 5822 gånger, antal inlägg: 9

• I skrivande stund så är 76481 kr donerat av 7500 kr, vad kommer att hända nu? Och vad var insamlingen egentliga mål, var det att betala någon slags borgen? 

• Borgen finns inte i Sverige.

Tanken var/är väl att leja advokater som arbetar med en resningsansökan för att pröva målet igen, med slutgiltigt mål att få Frost fri.

• Okej och det kommer man att göra nu när 102% är insamlat? I höst så ska jag slipa till mina kunskaper inom juridik, hehe.

• Jag tror att det har arbetats med informationsinsamling och bearbetning av detsamma under tiden.

Jag är ju inte insatt så är inte rätt person att uttala mig egentligen. Men att få fram bevis för Frosts oskuld har väl varit en pågående process, liksom hur upplägget av en resningsansökan ska se ut. Summan antar jag är tagen "mellan tummen och pekfingret" för att kunna täcka X antal timmar juridisk assistans då en advokat behöver lejas för att föra Frosts talan.

Nu när det utsatta ekonomiska målet nåtts så borde uppdraget kunna läggas ut så konkreta resultat kan försökas nås. För några nya bevis, vittnesmål eller andra relevanta fakta lär inte komma fram senare om de inte kommit fram ännu, så en advokat borde inom kort, om det inte redan skett, ha ärendet på sitt bord.

• Saxat från det andra forumet:

"I gävle den 27:e februari kommer Pär Öberg att redovisa för vad som skett, hur det ser ut för stunden och vad som kommer att hända.

Men för stunden så arbetar Niklas advokat med det material som finns."

Det är Mikael Skillt som skriver det.

• Läser du igenom kampanjens hemsida får du reda på "insamligens egentliga mål"

http://www.frigefrost.nu/news.php

• Jag har bara skummat sidan och måste ha missat det, om jag hade läst så hade jag nog aldrig frågat.

• Skrivet av Mr.hfromh:

Jag har bara skummat sidan och måste ha missat det, om jag hade läst så hade jag nog aldrig frågat.

Förstod det, det var just därför jag sa att du kunde läsa igenom kampanjens hemsida :)

• "Vårt mål är att kunna överlämna ett så bra underlag som möjligt till den advokat som skall handha resningsansökan och driva målet till Högsta domstolen."

Där satt den!

• « Föregående
  • 1
  • Nästa »