Plastpåsar är något som de flesta av oss köper nästan dagligen för att bära hem matvaror och annat som vi inhandlat. Vad de flesta dock inte vet är att det är oerhört skadligt för miljön, då de allra flesta plastpåsar inte återvinns på grund av ekonomiska orsaker.
Som nationalister måste vi vara föredömen i den här frågan. Jag har köpt på mig tygpåsar, och tar med mig dem till butiken varje gång jag ska handla, och jag uppmanar er andra att göra detsamma. Visst kan man glömma dem ibland, och om det då inte finns nya tygpåsar att köpa i butiken så kanske man "måste synda", men det viktigaste är att vi gör vårt bästa för att köpa så lite plastpåsar som möjligt.
Om man ser till att ha med sig sina tygpåsar kommer man dessutom tjäna på det ekonomiskt väldigt fort, även om miljön är den som blir allra gladast. Tygpåsar är dessutom betydligt skönare att bära än plastpåsar som skär in i händerna.
Så, låt mig höra, hur många här har redan byt ut sina plastpåsar mot tygpåsar och hur många kommer att ändra sig NU?
Glöm inte heller bort att visa filmen för nära och kära, och påverka folk i er omgivning att sluta köpa plastpåsar!