Logga in:
Skaffa konto! Glömt lösenord?

Bokmalarna

Intressegrupp

Bokmalarna
  • Denna profil är åtkomlig för: Alla

Blogginlägg

Visa alla

Forumämnen

Visa alla

Loggbok

Visa alla

2010-03-09, i Bokmalarna:
WeSSel blev medlem

2010-03-08, i Bokmalarna:
Mr.hfromh skrev ett foruminlägg i Vilken bok läser du just nu?

Medlemmar

94 stVisa alla

Vilken bok läser du just nu?

Startad: 2009-06-26 kl 12:50 i gruppen Bokmalarna

Läst: 7259 gånger, antal inlägg: 173

• Själv ska jag precis påbörja Dan Browns senaste roman, Den förlorade symbolen. Tycker att hans tidigare böcker varit väldigt läsvärda och avkopplande.

• Just nu läser jag Bland huliganerna. Av Bill Bulford .

• Håller på och läser "The truth about 9-11, How Jewish manipulation killed thousands" av Rev. Dr. Matt Hale (från World Creativity Movement)

Halvintressant, hittills, har hunnit ung två tredjedelar av den 80-sidiga boken, så har det varit saker jag redan hört, dock har Hale gett en hel del fler kängor riktade mot Israel än andra gjort.

Hittills har den varit intressant för de som är nya inom vad Israel tidigare gjort mot såväl USA som England, även vårat Sverige finns med genom Folke Bernadotte... (för oss som läst/sett något tidigare om det hela så är den nog inte så intressant, ska dock läsa den till slutet)

• The Hate Factory: A First-Hand Account of the 1980 Riot at the Penitentiary of New Mexico 

The terror lasted for thirty-six hours. When it was over, thirty-three inmates were dead, all at the hands of their fellow convicts. It was an outbreak of inmate violence unequaled in the annals of prison uprisings.

It happened at the Penitentiary of New MexicoTime magazine called it the nations most notorious prison.

W.G. Stone was there. He witnessed the beatings, the stabbings, the rape, the torture.

Tying the rope under his arms and around his chest, they strung him up on the basketball hoop for all to see. There he would hang for the rest of the riotDuring those hours of madness that were to follow, inmates would come in and hack at his dangling corpse with knives, beat it with pipes, mutilating it so totally that it was beyond recognition, a raw, bloody mass of flesh, by the time the uprising was over. The terror lasted for thirty-six hours. When it was over, thirty-three inmates were dead, all at the hands of their fellow convicts. It was an outbreak of inmate violence unequaled in the annals of prison uprisings.

Bitvis väldigt blodig, spännande och intressant.

Och Harpsundsmordet av "Bo Baldersson".

• Magnus Södermans- Uppmarsch mot Ragnarök=)

• Dödens änglar

"Den sanna historien om världens mest fruktade kriminella mc-gäng"

• Började på Nürnbergprocessen av Richard Harwood idag som, jag köpte in på Svp:s julmiddag. Ett intressant ämne som det tåls att lära sig mer om.

• just nu läser jag illusionen om gud av: richarsd dawkins

och dessförinnan var det gömda av: Liza Marklund

dagens boktips: jens lapidus, "aldrig fucka upp."

hatade du inte förortsgansters innan du läser den,

så kan jag nog gå i ed på att du kommer göra det efter!!!

(smiiil)

• Krieger. 
    Värt att veta om Lapidus är att han är en aktiv sionist. 
    http://www.nationell.nu/2009/12/22/jens-lapidus-parti-fordomer-judisk-assimilation 

• Ska avrunda kvällen med denna bok. Inte vidare intellektuellt eller politiskt. Gladstora stretchboken

Behöver lite ny inspiration eller damma av gamla stretchövningar känns det som för att få hjälp med en axel som plågar mig till vansinne. Lättare att gå till naprapat/kirpopraktor/massage kanske, men att ta sig i kragen och serva kroppen är man ungefär lika bra på som att serva sina fordon.

•  

The Black Hand: The Bloody Rise and Redemption of "Boxer" Enriquez, a Mexican Mob Killer.

• Insidan av Liam Norberg

• konsten att läsa tankar av Henrik Fexeus. Skit bra bok läs den!

• Läste precis ut boken Skogsbröder av Juozas Luksa. Otroligt intressant bok.

För er som är intresserade skrev jag en recension av boken som man kan läsa här: 

http://www.nationell.nu/2010/01/18/skogsbroder-kampen-mot-sovjets-ockupation-i-litauen

• Just nu är det Hemsökt Jord

• Freund Hein+Stimmen der Ahnen

Wulf Sörensen

• Många skriver några rader om boken de läser medan andra bara skriver titeln på boken. Ni som gör det senare, försök gärna att skriva ett litet omdöme om boken. Det behöver inte vara en lång recension men några rader gör nytta så andra kan inspireras att läsa boken eller hoppa över den.

• sista steget:)

• Vägen av Cormac McCarthy.

Underligt nog tycker jag inte den är så gripande som filmen.. Men det var nog för att jag såg filmen först, såsom man tycker boken jämt var bättre än filmen. Har svårt att hänge mig när jag vet vad som händer. Alltid kul att läsa och få mer detaljer däremot.

• Jag skrev just en artikel om boken Usama bin Ladin - död eller levande? Boken är helt klart intressant och läsvärd. Länk.